Čiuožki čiuožki čiuožki, nepaslyski

Šiandien reikėjo šiokių tokių ekvilibristikos įgūdžių ir lankstumo, tam, kad iš taško A, patektum į tašką B aplenkiant priėmimą. Nusileisti Kauko laiptais (prieš rekonstrukciją), nuo viršaus iki pat apačios ant užpakalio, buvo galima lengviau ir greičiau nei funikulieriumi.

Be galo smagu stebėti stipriai pagausėjusią lietuviškųjų pingvinų populiaciją miesto gatvėse, bet geriau tipenantys pingvinai negu gipsas šešioms savaitėms. Ir jei jūs šiandien namo grįžote neimobilizuotomis galūnėmis, jums jau pasisekė.polar-bear-slipping-on-ice.jpg

Esu rezidentūros metais tokią dieną budėjęs traumpunkte. Per parą su kolegomis priimta 150 pacientų! Daugiausia lokotipiniai dilbio kaulų lūžiai. Po poros valandų darbo atsiranda automatizmas: kur skauda, kaip griuvot, Rö, atstatymas, gipsas, šaltis, analgetikai, kontrolė po 7-10 dienų poliklinikoje. Pacientai kiti, o malda – ta pati, kartojama tarsi “Sveika Marija” nuodėmių atleidimui po išpažinties. Galbūt būtent tada atsižegnojau traumatologijos ir į tą pusę nenorėjau net žiūrėti.

Tokiomis dienomis dažniausiai lūžta rankos tipinėse vietose, jei griūnant atstatoma ranka ir visa masė tenka vienam iš riešų, arba kulknšnys, jei paslydus daromas piruetas, prieš tai nelankius baleto pamokų. Aišku, lūžti gali bet kuris kaulas, net ir nosikauliai, jei griūnant bus kliudomas pvz. suoliukas ar šaligatvio bortelis. Osteoporozės iščiulpti kaulai sutrupa gerokai lengviau, todėl pagyvenusioms moteriškėms tokiomis dienomis geriau žiūrėti bolivudines arba turkiškas muilo operas ir kepti pyragus anūkams nei čiuožinėti lediniais šaligatviais bandant vaizduoti Iriną Rodniną*.

1.25165220_std

Šiandien traumatologai minko gipsą, tampo ir fiksuoja lūžgalius – greičiau nebus. Todėl, jei jau atsidūrėte prijomnike, teks laukti. Ilgai. Jei labai skauda, galite paprašyti, kad slaugytoja suleistų vaistų. Jei griuvot, prisitrenkėt, bet aiškių deformacijų nėra, turėtumėte susitvarkyti ir patys. Keli patarimai:

  • Pakelkite sužeistą galūnę. Koją sėdėdami dėkite ant kėdutės, ranką pasiriškite po kaklu. Geriausia susirasti plačią skarą.
  • Šaldykite. Šaldant mažiau tinsta, mažiau skauda. Galima naudoti bet ką. Imat iš kameros šaldytą mėsos kavalką, daržovių, uogų indą, vyniojat į rankšluostį ir laikot apie 15 min prie sužeistos vietos. Pailsit ir vėl šaldot. Veiksminga iki dviejų parų.
  • Analgetikai. Tinka viskas. Ibuprofenas, Nimesilis, Dicloberlas, Ketanovas, Paracetamolis ir t.t. (Tik ne viską kartu).
  • Ramybė. Nejudinam, neminkom, nemojuojam, neminam.
  • Matot, kad ranka žiūri atbulai, tirpsta, šąla pirštai ar pačiam nesiseka susitvarkyti – varot į priėmimą. Trauma įvykusi per 48 val. yra būtinoji pagalba (SAM ministro įsakymas 4 kategorija 6 punktas). Jus privalo apžiūrėti, bet gali tekti laukti. Ilgai.
  • N.B.! Rentgenas negydo. Nepradėkite šakotis, nes lauksite dar ilgiau. Jei galite aiškinti kaip dirbti, galite ir palaukti.

Na, o jei jau grįžot namo su langete, tinka visi aukščiau išvardinti punktai. Bonusas – 6-8 savaičių poilsis jums garantuotas.

****

Draudimo brokeriai šiandien manikiūrą turbūt pasidarė patys, dantimis. Pedikiūrą irgi.

advertisement_ad[Vieta lažybų firmos reklamai]

#ciniškas #chirurgas #ER #trauma #winter

*Irina Rodnina tris kartus olimpinė, šešis kartus pasaulio ir septynis kartus Europos dailiojo čiuožimo čempionė.

Reklama

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Connecting to %s